Annuleren & retourneren

Als je een bestelling hebt gedaan en deze is nog niet verstuurd door ons dan kun je deze eenvoudig annuleren door dit aan te geven via het contactformulier. Je kunt ook een email sturen naar: klantenservice@dedomoticastore.nl

Zodra je verzoek is verwerkt door ons, krijg je een e-mail waarin wij de annulering bevestigen. Dat is het moment dat je bestelling succesvol is geannuleerd. De betalingsverplichting vervalt en eventueel betaalde bedragen storten wij binnen 8 kalenderdagen op je rekening.


Retourneren van je bestelling

Het is altijd mogelijk dat het door jouw bestelde artikel niet aan je verwachting of wens voldoet. Je kunt je bestelling binnen 30 kalenderdagen (vanaf de dag van ontvangst) retourneren. Indien je retourzending voldoet aan de voorwaarden (zie onderstaand), storten wij het aankoopbedrag binnen 8 kalenderdagen op je rekening.

Het artikel mag retour gestuurd worden:

  • binnen 30 kalenderdagen vanaf de dag van ontvangst;
  • als het compleet en onbeschadigd is;
  • als het ongebruikt (uitsluitend korte test) en niet gemonteerd is geweest;
  • in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden);
  • producten die speciaal voor je zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. 

Het kan zijn dat je het artikel in gebruik hebt genomen maar toch niet voldoet aan je eisen. Ook dan kun je retourneren. Voor al je aankopen geldt 30 dagen bedenktermijn, dus ook voor deze. Bij gebruikssporen krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Is een artikel beschadigd, incompleet of mis je de verpakking dan kun je geen aanspraak maken op een deelvergoeding en is retourneren uitgesloten.


Kosten voor retournering

Het retour sturen van je bestelling doe je voor eigen kosten en is op eigen risico. Zorg altijd voor een bewijs van versturen. Het is verstandig om verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen. Je weet dan zeker dat je pakketje wordt aangenomen. Het komt namelijk weleens voor dat er verkeerd wordt bezorgd. Je bent altijd zelf verantwoordelijk dat wij je retourzending ontvangen.

Indien je een gedeelte van je bestelling wilt retourneren en het uiteindelijke aankoopbedrag is lager dan € 50,- dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht. De verzendkosten worden dan in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.


Wat moet je doen om je bestelling te retourneren:

Bij je bestelling zit naast de factuur ook een begeleidend schrijven waarmee je eenvoudig een retournering kunt doen. Als je deze kwijt bent klik dan hier op retour formulier downloaden of voeg zelf een briefje bij met je naam, adres en de artikelen die je wilt retourneren. Indien je andere artikelen wilt hebben dan kun je dit gewoon vermelden en anders ontvangen wij graag je Iban rekeningnummer voor een vlotte afhandeling.

Postadres
Retourneer je bestelling naar:

T.a.v. Retour
Rivium Oostlaan 43
2909LL Capelle aan den IJssel

Je kunt er ook voor kiezen om de artikelen af te geven bij onze showroom in Capelle aan den IJssel. Het is dan verstandig om eerst even contact op te nemen en te vragen naar onze openingstijden.