Chat with us, powered by LiveChat

Retour procedure

Als je een bestelling hebt gedaan en deze is nog niet verstuurd door ons dan kun je deze eenvoudig annuleren door dit aan te geven via het contactformulier. Je kunt ook een email sturen naar: klantenservice@dedomoticastore.nl

Zodra je verzoek is verwerkt door ons, krijg je een e-mail waarin wij de annulering bevestigen. Dat is het moment dat je bestelling succesvol is geannuleerd.


Retourneren van je bestelling

Het is altijd mogelijk dat het door jouw bestelde artikel niet aan je verwachting of wens voldoet. Daarom heb je het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De terugbetalingstermijn is zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen nadat je de herroepingsmededeling hebt ontvangen.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij vragen je dan ook de goederen, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele verpakking te retourneren. Bij gebruikssporen op de goederen krijg je van ons een deelvergoeding. De richtlijn die wij hanteren voor deze deelvergoeding is 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Producten die speciaal voor je zijn vervaardigd (maatwerk), zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.


Kosten voor retour sturen

Het retour sturen van je bestelling doe je voor eigen kosten en is op eigen risico. Zorg altijd voor een bewijs van versturen. Het is verstandig om verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen. Je weet dan zeker dat je pakketje wordt aangenomen. Het komt namelijk weleens voor dat er verkeerd wordt bezorgd. Je bent altijd zelf verantwoordelijk dat wij je retourzending ontvangen.

Indien je een gedeelte van je bestelling wilt retourneren en het uiteindelijke aankoopbedrag is lager dan € 50,- dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht. De verzendkosten worden dan in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.

We bieden verschillende mogelijkheden aan om je bestelling aan ons te retourneren

Retourneer bij een DPD Parcelshop voor slechts €5,99
Meld je retour aan via ons retour portaal en geef het pakketje vervolgens af bij een DPD Parcelshop in de buurt.

Zodra je in ons retour portaal aangeeft welke artikelen je wilt retourneren en/of ruilen ontvang je meteen een DPD retour label. Print de DPD retour label uit, plak het op de doos (transparante tape) en geef het af bij een DPD Parcelshop in de buurt.

Als je in het retour portaal aangeeft dat je andere artikelen wilt ontvangen dan sturen we een verrekening. We kunnen na verrekening en ontvangst van je retournering meteen je nieuwe bestelling afhandelen.

De kosten van een DPD retour label bedraagt €5,99 en wordt verrekent bij de credit factuur.

Retourneer bij onze showroom in Capelle aan den IJssel
Meld je retour aan via ons retour portaal of download het retour formulier en geef het daarna af bij onze showroom in Capelle aan den IJssel.

Als je wilt ruilen en andere artikelen wilt ontvangen dan kun je dit aangeven in het retour portaal of een e-mail sturen. We maken dan een verrekening en sturen een afhaal bericht zodra je nieuwe bestelling klaar staat.

We kunnen je retour in onze showroom uitsluitend in ontvangst nemen als dit van tevoren is aangemeld.

Retourneer met eigen keuze pakketdienst
Als je geen gebruik wilt maken van het retour portaal dan kun je ook zelf je retour naar ons versturen. Download hier een retour modelformulier of het Europees modelformulier voor herroeping. Je mag ook zelf een briefje schrijven met je naam, adres en welke artikelen die je wilt retourneren.

Indien je andere artikelen wilt hebben dan kun je dit gewoon vermelden.

Postadres
Retourneer je bestelling naar:

GoedkoperMetKranen
T.a.v. Retour
Rivium Oostlaan 43
2909LL Capelle aan den IJssel